|
|
|
הכנת תוכנית עסקית |
|
|
אתה צעיר, או לפחות צעיר ברוחך. במוחך הקודח מקונן זה מכבר רעיון עסקי, יש לך מוטיבציה למכביר, אתה מרגיש ש"יש לך את זה", אתה כמעט וחש את ההצלחה זורמת בעורקיך ונדמה לך כי עסקת 'מיראביליס' קטנה עליך בכמה מידות. הכל פתוח ובשלב זה השמיים הם הגבול. רגע לפני ההנפקה בבורסה הניו-יורקית… .. טוב, בואו נירגע קצת. מאיפה מתחילים?
על מנת להקים עסק אנו צריכים להגדיר לנו רעיון עסקי ולקבוע תחום שברצוננו לעסוק בו. זהו שלב חשוב והכרחי על מנת שלא "להתפזר". הרעיון לא חייב להיות בהכרח המצאה מקורית, אלא עשוי להיות רכישת עסק קיים והתאמתו לצרכינו, שכפול הצלחה (ראה ערך הבארים בת"א), או לצורך שיווק פטנט.
המילה עסק מזוהה לרוב עם מוצרים ומסחר. עסק במהותו יכול להיות גם מתן שירותים שונים. כמעט כל עו"ד או רו"ח הוא עצמאי, כלומר בעל עסק, כשמהות העסק מתמקדת במתן שירותים, ללא כאבי ראש עם מלאי או סחורה שמתקלקלת.
מוטיב חשוב בהקמת עסק, מעבר לדברים שהזכרנו, הוא תכונות אופי הדרושות להצלחה בעסקים: שאפתנות, התמדה, יצירתיות, ראייה מציאותית ובעיקר התעוזה ויכולת ההתמודדות עם לחצי היום יום. לפני שאנו ממהרים לקפוץ לבריכה, עלינו לעשות חשבון נפש אובייקטיבי לגבי יכולתנו לעמוד בלחצים וקשיים לא צפויים המתעוררים בדרך. ככל שמתקרבים למימוש העסק צצים קשיים נוספים שלא היו צפויים מראש. לכן, עלינו לעשות הכל על מנת לצמצם למינימום את ההפרעות הלא צפויות, ע"י תכנון והערכת קשיים אובייקטיבית.
אז איך מתחילים? לאחר שברור לנו מה מהות העסק שאנו עומדים להקים, עלינו להכין תוכנית עסקית, שהיקפה תלוי בגודל העסק ובהיקף פעילותו. התוכנית לא חייבת להיות מושלמת, אלא יכולה להיות בקווים כלליים שאותם נוכל להציג בפני גורמים שונים שאנו מצפים מהם לסיוע בצורת ניהול, השקעה, הלוואה וכד'.
על התוכנית העסקית להכיל הגדרת יעדים, מטרות ודרכים להשגתם. התוכנית תכלול:
תמצית מנהלים הכוללת את עיקרי התוכנית. תאפשר לקורא לקבל התרשמות מהירה על התוכנית והפוטנציאל שקיים בה.
הצגת הרעיון העסקי. עם התמקדות בתחום בו העסק יפעל ופירוט מטרות והישגים מצופים.
אנשי מפתח וכישוריהם. שמות היזמים והמנהלים וניסיונם בהקמה וניהול עסק בתחום הרלוונטי.
תיאור של המוצר/השירות. הקו המנחה יהיה העובדה שיש לנו פתרון או מענה לצורך הקיים בשוק. התיאור יכלול גם תיאור טכני וקהל יעד.
תוכנית שיווק. בדרך כלל הכישלון נובע מבעייתיות בהחדרת המוצר לשוק. זהו אחד הנדבכים החשובים בתוכנית. יש להכיר את שוק היעד, מאפייניו, מתחרים פוטנציאליים, התמודדות עם תחרות, מטרות ויעדים שיווקיים ואסטרטגיים, דרכי פרסום, קידום והפצה.
מחירים. אופן התמחור, מחירי מוצרים מקבילים, כמות מכירות מינימלית, היקף מכירות צפוי, רווח צפוי.
מיקום ואמצעי עזר. המבנה הנדרש, ציוד נדרש, רכישה או השכרה, מיקום.
השקעה נדרשת. השקעות כספיות נדרשות לרכישת/השכרת ציוד, מזומנים ומלאי הדרושים לתפעול ראשוני של העסק.
תוכנית מימון. מהם מקורות המימון, מהי ההשקעה האישית, כמה אשראי יילקח ומהם המקורות האחרים.
תחזיות. תחזית רווח והפסד כולל רמת הכנסות והוצאות צפויות.
הערות כלליות. חוקים ותקנות רלוונטיים לעסק המתוכנן ונספחים שונים נלווים לתוכנית עצמה.
לאחר שמילאנו את המחויבות האישית, שכללה בין היתר את התוכנית העסקית ובחירת ישות כלכלית מתאימה, אנו יודעים שהתקדמנו שלב במידת הרצינות שלנו לגבי העסק. הגיע הרגע לצעדים המעשיים המניחים את הבסיס לעסק. בהצלחה ובזהירות…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| | חובות | | מאת: אילן חזני המדריך המעשי השלם להתמודדות עם חובות כספיים, משבר עיסקי, הוצאה לפועל, פשיטת רגל, פרוק חברה. הידעת שלכל בעיה של חובות כספיים יש פיתרון? בספר זה תמצא מידע בעזרתו תוכל להבין את הבעיה ואת דרכי פתרונה, איך להימנע, איך להתמודד, איך להיחלץ ממצבים שונים של חובות כספיים ואיך לחזור למסלול חיים נורמטיבי.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
על המשתמש באתר זה ובמידע המוצג בו לבדוק את התכנים המופיעים ולקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה כלכלית, משפטית או אחרת המסתמכת עליהם. המערכת איננה נושאת באחריות כלשהי כלפי המשתמשים באתר
!כל הזכויות שמורות ©
|
|
|
|
|
|
|